Bár az internet elterjedésével és a tartalomfogyasztási, olvasási szokások gyökeres megváltozásával úgy tűnhet, a nyomtatott sajtó és a napilapok sikerének leáldozott, azonban az igazán nagy népszerűséggel bíró, történettel rendelkező kiadványok továbbra is tartják magukat. Ilyen Németország mindmáig egyik legolvasottabb orgánuma, a Bild.
(Gil C / Shutterstock.com)
A Bildet nem kisebb egyéniség hívta életre, mint a néhai Axel Springer német újságíró, a mára már Európában piacvezető céggé nőtt Axel Springer kiadó alapítója és névadója.
A magazin, amely nevét tartalmi hangsúlyáról és elrendezéséről kapta (eleinte valóban leginkább képek kaptak helyet az újság hasábjain) 1952-es megszületése után hamar vezető sajtótermék lett nem csak Németországban, hanem kontinensszerte is – az Axel Springernek köztudottan van magyarországi leányvállalata is, többek között a Blikk, a Glamour magazin, és a Kiskegyed kiadásáért is felel. Az 1952-es alapítástól számítva immáron 63 éve létezik a lap, amely egyedülálló teljesítmény a digitális korba történő átlépés mellett.
A Bild népszerűsége csúcsát a nyolcvanas években érte el, amikor is naponta(!) több mint ötmillió példányban értékesítették. A kétezres évekre, illetve a mostani évtizedre ez jócskán négymillió alá zuhant (egy 2013-as adat szerint már csak 2,5 millióra esett), ez azonban még így is hatalmas szám ahhoz képest, hogy ma már a hírek tolmácsolásában, publikálásában és olvasásában is az internet az uralkodó médium.
Természetesen a Bildnek is haladnia kell a korral, így online felületén a nyomtatott verzióhoz képest interaktívabb, teljesebb élményt igyekszik nyújtani. A papíron is megjelenő hírek és cikkek mellett saját videós tartalmakat is szolgáltat, nagyban megkönnyíti a hírek közötti tallózást – és visszakeresést, amit, valljuk be, a fizikai napilap segítségével lényegesen nehezebb lenne kivitelezni. Mint említettük, fontos az interaktivitás, így a többi hírszolgáltató oldal és orgánumhoz hasonlóan a Bild virtuális felületén is elérhető a hozzászólás lehetősége, amelynek köszönhetően a látogatók nemcsak olvashatják a híreket és tudósításokat, azonnal ki is fejezhetik a véleményüket. S nem hiányozhatnak a közösségi média beépülő moduljai sem az oldalról: az olvasók, ha erre van késztetésük, egy gombnyomással megoszthatják az adott cikket egy hivatkozás formájában több közösségi platformon is, valamint saját Twitter feedet is tartalmaz a portál.
Felépítését és tartalmát tekintve mind a napilap, mind pedig az internetes kiadás gazdag eszköztárral rendelkezik: hagyományosan egyensúlyozik a komoly, informatív és aktuális hírek, valamint a szórakoztató- és bulvártémák szerepeltetése között. A klasszikus képes napilapokra jellemző módon persze szalagcímeiben és főcímeiben igyekszik figyelemfelkeltő, olykor szenzációhajhász megfogalmazást használni, hiszen legfőbb célja, hogy a lehető legtöbb embert tájékoztassa a releváns, mindenkit érdeklő hírekről.
Szintén más, nagy olvasottságú napilapokhoz hasonlóan a Bildnek is vannak önálló mellékletei illetve testvérlapjai, így a vasárnapi száma (a hagyományos Bild hétfőtől szombatig jelenik meg), vagy a sportkiadás.
Ha valaki elmélyedt már a német nyelv tanulásában, sokat profitálhat abból, ha a Bild oldalait rendszeresen felkeresve átböngészi a cikkeket. Jelentősen javíthatja szókincsét, ha sokat olvas, illetve a videós tartalmak hallgatásával javíthatja a német beszédértését is. Az oldal ide kattintva elérhető:
goo.gl/vKTJ
Sok sikert!
Ez a bejegyzés a német nyelvtanfolyam témakörhöz tartozik.